تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۱۲۵۸۷۱

نگرانی این روزهای هاشمی رفسنجانی

۲
۰
کبنا ؛احسان دری
شاید در ذهن خیلی از مردم کشور جایگاه مجلس خبرگان خیلی به چشم نیاید و از آنجایی که جلسات این مجلس با فاصله زمانی طولانی و اونم برای دو روز تشکیل میشود باعث شده است که اساس و وظایف این مجلس درست و فراگیر تعریف نشود و ابهاماتی بوجود بیاید.
از جمله و اصلیترین وظیفه مجلس خبرگان را تعیین رهبر و نظارت بر عملکرد رهبری مشخص کرده اند. نقدی که بر مجلس خبرگان وارد است این است که میتواند نقش نظارتی خود را گسترده تر کند از جمله نظارت بر نهادهای از قبیل سپاه پاسداران..کمیته امداد..صداوسیما..بهزستی..بسیج مستضعفان و ... را با ظرافت و جدیت پیگیری نمایند تا جای هر گونه کم کاری و شبهه احتمالی گرفته شود.
این روزها مرد کهنه کار سیاست و یار دیرین امام و رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی دغدغه و دلنگرانی خاصی از وضعیت فعلی و مجلس بعدی خبرگان که قرار است در اسفند ۹۴ که اعضای ان با ارای مردم انتخاب میشود را در وجود و چهره خود دارد و میتوان دلیل ان را فهمید. از جمله دلنگرانی ایشان وجود برخی چهره های افراطی در مجلس فعلی است که با عملکرد و سخنانشان برای کشور و اینده نظام هزینه و خطر به همراه می اورد. مجلس خبرگان در زمان خاص خود باید تصمیم مهمی بگیرد که تاثیر زیادی بر دوام نظام جمهوری اسلامی دارد کما اینکه بعد از رحلت امام خمینی (ره) ان زمان که مجلس دست معتدلیون از جمله اقای هاشمی و مرحوم مشکینی بود با انتخاب اصلح مقام معظم رهبری توانستند تا به امروز کشور و نظام را بیمه کنند.حال مجلس جدید خبرگان که مجلس بسیار مهمی در ۸ سال اینده خواهد بود قرار است تا چند ماه اینده تشکیل شود و نگرانی خاص آیت الله هاشمی ورود افراد تندرویی که فکر مصالح نظام و کشور و مردم نیستند به این مجلس مهم است.دقت و انتخاب درست مردم میتواند اسفند ۹۴ ریشه های افراط را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بخشکاند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
United States
عامه ی مردم این آقا و فرزندانش را شناخته اند
.
همه ماها باید مواظب حب دنیا و حب فرزند و مال باشیم

بصیرت که نداشته باشیم

می شویم؛ «خَسِرَ الدُّنیا والآخره»

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
اسفندیار
United States
سخنی از مرحوم ایت الله خزعلی:

شبى که امام رحلت کرد یعنى ده دقیقه پس از آن، به جماران رفتم همین که در را برایم باز کردند دیدم در حیاط همه در حال گریه‌اند آقاى خامنه‌اى کنار درختى با حالت غمبارى نشسته بود، آمدم و پیش ایشان نشستم یکى از آقایان آمد و به ایشان گفت قرار است تا ۲۴ ساعت دیگر خبر فوت امام(ره) را اعلام نکنیم تا کار انتخاب نایب و جانشین ایشان روشن شود و این دو خبر را با هم اعلام کنیم؛ آقاى خامنه‌اى جواب داد چیزى که شما مى‌گویید من نیز با آن موافقم، ولى موضوع این است که اگر شما ۲۴ ساعت معطل کردید ممکن است مردم از رادیوهاى خارجى آن را بفهمند. آن‌گاه آبروى همه خواهد رفت و مردم خواهند گفت خبر رحلت امام را، از ما پنهان مى‌کنند فرمود فردا صبح رادیوهاى خارج را باز کنید اگر خبر به گوش آن‌ها نرسیده بود آن را تا ۲۴ ساعت کتمان و گرنه رحلت امام را اعلان کنید. در نتیجه‌ى راهنمایى و توصیه‌ى هوشمندانه‌ى ایشان اخبار ۷ بامداد این خبر مهم را اعلام کرد.
آیت‌الله خامنه‌اى ابتدا رهبرى را قبول نکرد و فقط در نتیجه‌ى اصرار دوستان آن را پذیرفت.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1